Eno od 3 temeljnih načel vodenja je odgovornost. Podjetja, v katerih spodbujajo, razvijajo, krepijo odgovornost zaposlenih, imajo strateško prednost pred konkurenco.
Odgovorni zaposleni namreč ustvarjajo dolgoročno vrednost in krepijo interno in eksterno zaupanje.
Osebna odgovornost v poslovnem svetu se nanaša na prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja, odločitve in njihove posledice v poslovnem okolju.
To vključuje več vidikov. Vsako od teh področij na treningih smiselno razčlenimo in definiramo ter z udeleženci oblikujemo strategije za spodbujanje in razvoj posameznega področja.
Primer 1:
Vodja opravi razvojni pogovor s sodelavcem, ki večkrat pride v konflikt z ostalimi. V svoj »zagovor« sodelavec izjavi: »Ne razumem, kje je problem. Jaz sem že deset let isti. Jaz se nisem nič spremenil! »
Kako se vodja odzove v tem primeru? Ali ima odgovornega sodelavca.
Primer 2:
Sodelavec v prodaji je pripravil ponudbo, ki jo je stranka zahtevala. Poslal jo je po mailu. Na tedenskem sestanku, ko je poročal o svojem delu, ga je vodja vprašal, kakšen je bil odziv stranke za ponudbo. Njegov odgovor: «Ponudbo sem poslal in čakam na odgovor.«
Bo vodja zadovoljen z odgovorom?
Primer 3:
Sodelavec se ne strinja z določenimi odločitvami vodstva. Na sestanku v podjetju se ne izrazi jasno in ne poda svojega nestrinjanja, saj se ne želi izpostaviti. Popoldne pa v pogovoru s prijatelji in znanci jasno pove, da bo »podjetje tako ali tako propadlo, saj pri takih odločitvah vodstva še nobeno podjetje ni preživelo«. Govorice o »neumnih« odločitvah in o »propadu« vplivajo na ugled podjetja in tudi na potencialne nove sodelavce, ki se rajši ne prijavijo na razpisana prosta delovna mesta.
Kako lahko vodstvo ukrepa?